2 jaar geleden begon ik zelf met mijn koolhydraatarme levensstijl, dit omdat de overtollige kilo’s toch echt er een keertje af moesten. Nu ben ik nog steeds bezig met deze strijd en heb ik in de afgelopen jaren duidelijk verschil aan mijn lichaam gemerkt wanneer ik wel of geen suikers at.

Zoals we allemaal eigenlijk wel weten is suiker ontzettend slecht voor je lichaam, maar toch blijven we suiker in overvloed eten. Niet alleen in de vorm van snoep, maar ook alle verborgen suikers in ons dagelijkse eten. Want dat is het uiteindelijk, heel veel dingen die als gezond worden aangeprezen zijn dit eigenlijk helemaal niet.

Denk bijvoorbeeld aan de ”gezonde” ontbijtrepen die je kunt vinden, een lekkere breaker als tussendoortje of dat kant en klare bakje rouwkorst met dressing. Lijkt allemaal heel erg gezond, tot je eens goed kijkt op de verpakking. 11 gram suiker per 100 gram is vaak gewoon, en ze weten zelfs soms in een kleine ontbijt reep 23 gram suiker te krijgen… niet bepaald een goed begin van de dag.

Net als bij veel andere ouders krijgen mijn kinderen een broodje krokodillenvlokken, Nutella, lekkere gezoete aardbeienjam of fruithagel. Ze eten zo drie boterhammen op, maar gezond is anders.

Ik heb ook een tijd volgehouden dat ze 1 broodje zoet mochten kiezen, en daarbij dan een broodje hartig of 3 broodjes.. maar dan niet allemaal zoet belegd. Op zich vonden ze dit ook prima, maar dan nog krijgen ze vrij veel suiker binnen.

Snoepen doen ze beiden niet veel, maar zo nu en dan een snoepje vinden alle kinderen wel lekker. Maar alsnog heel ongezond, net zoals alle leuk verpakte kinderkoekjes… bomvol met inderdaad suiker.

Aangezien ik nu zelf ook weer 100 procent suikervrij eet probeer ik de kinderen nu hier in mee te nemen, alle zoetigheid is uit de ontbijtkast en suikervrije of suiker beperkte producten hebben hun plaats ingenomen.  Plakjes worst en kaas zijn in de koelkast te vinden, dus ze hebben ruime keuze aan alternatieven.

We gaan het 3 maanden nu uitproberen, ik ben zo benieuwd of ik aan hun.. of dat de kinderen zelf verschil zullen gaan merken. We zullen het zien!

Via afvallenmetbregje.nl kan ik veel producten vinden om het suikervrije ook echt vol te kunnen houden. Er is veel te vinden qua vervanging, ook voor kinderen. Ik ga nu snel kijken voor wat suikervrije snoepjes, of een lekker suikervrij koekje zodat ze na schooltijd ook nog iets lekkers kunnen krijgen met een kopje thee!  (Al is fruit en groenten hetgene wat ze het meeste zullen krijgen)

 

 

 

Tamara

Tamara

Ik ben mama van Michael (7) en Luna (5) ♡ Passie voor koken ♡ Werkende moeder ♡ Netflix addict ♡ lowcarb lifestyle ♡
Tamara

Latest posts by Tamara (see all)