POKÉMON Detective Pikachu

Door Tamara

Als er op dit moment een film is welke met je kids zeker zou moeten zien, dan is het wel Detective Pikachu. Ik vond hem persoonlijk zo leuk, dat ik hem nog wel een aantal keer per direct wil kijken. En dat wil wat zeggen! Ik moet eerlijk bekennen dat ik in eerste instantie niet al te grote verwachtingen had van deze film, dit voornamelijk omdat ik vorige POKÉMON titels niet zo kon waarderen. Echter heeft deze film mijn mening compleet veranderd, en kan ik niet wachten op het nieuws dat er nog een deel zal komen.

Vader vermist

In deze film draait het om Tim Goodman, een jongen die bij zijn oma woont en in zijn dagelijkse leven verzekeringsagent is. De film begint met Tim welke onverwacht bericht krijgt dat zijn vader vermist wordt en mogelijk dood is. Hierdoor vertrekt Tim noodgedwongen naar de stad om daar op zoek te gaan naar hem. Zodra Tim in Ryme ( Een stad waar POKÉMON en mensen samen leven, zonder gevechten) komt, komt hij in contact met de politie inspecteur waarvan hij te horen krijgt dat zijn vader is verongelukt en het niet heeft overleefd.

Pikachu kan praten!

Tim vertrekt na dit slechte nieuws naar het appartement waar zijn vader altijd gewoond heeft en komt daar naast een nieuwsgierige verslaggeefster Pikachu tegen, Pikachu was de POKÉMON van zijn vader en is net als Tim opzoek naar antwoorden. Wonderlijk genoeg kan Tim echter Pikachu verstaan, waar we normaliter gewend zijn dat Pikachu alleen zijn naam herhaalt lijkt nu het onmogelijke waarheid te zijn geworden. Met Pikachu aan zijn zijde gaat Tim tegen beter weten in, toch opzoek naar zijn vader. Als zijn POKÉMON nog leeft, moet er toch iets anders met hem zijn gebeurd.

Complotten, vriendschap en humor

Het verhaal van Detective Pikachu wist ons alle vier vanaf het eerste moment te pakken. Het is gevuld met complotten, vriendschap en ook echt hele leuke stukjes humor. De film neemt je mee in de wereld van POKÉMON, welke in de film heel realistisch naast de mens is gezet. Tim weet met Pikachu aan zijn zijde vriend en vijand te verbazen met zijn detective kwaliteiten, en neemt ons steeds dieper het verhaal in. Het leuke van deze film is ook, dat je echt niet veel POKÉMON kennis vooraf hoeft te hebben, ik als noob had geen flauw idee wat een Charizard was, en dat maakte ook helemaal niet uit. Al toverde het bij Michael en Luna uiteraard wel een lach op hun gezicht toen ze hun favoriete figuren op het grote scherm zagen schitteren.

Mijn mening

Zoals je vast al tussen de regels door kan lezen, ben ik enthousiast verrast door deze film. De manier waarop ze de Pokémon figuren tot leven hebben gebracht is geloofwaardig, het verhaal zit goed in elkaar, en de grapjes komen binnen!

Kids mening

Nadat we de film in de bios hebben gezien, vliegen de POKÉMON ballen thuis weer om je oren. De Pikachu knuffels liggen weer netjes op een rijtje in Michael zijn bed, en de Switch wordt niet anders dan voor POKÉMON let’s go Pikachu gebruikt. Volgens mij heeft de film voor beiden een hele goede indruk nagelaten. Tijden het kijken van de film, zag je hun monden meerdere malen openvallen van verbazing en werden ze enorm meegesleept in het verhaal. Bij navraag na de film, waren ze samen lovend, zowel Luna en Michael zijn fan en enorm blij dat deze titel nu gewoon thuis te zien is!

Vanaf nu verkrijgbaar op DVD en Blu-Ray

Deze ontzettend toffe film is vanaf 11 september verkrijgbaar op DVD en Blu-Ray, je kunt hem vinden in de meest gangbare winkels zoals Bol.com en Mediamarkt.

Tamara