Toy Story 4 Recensie

Door Auteur

In principe kan ik heel veel Disneyfilms oneindig kijken, omdat een verhaal zo magisch is, en dat ik eigenlijk gewoon idioot fan ben van Disney in het algeheel. Maar buiten dat om zijn er ook titels die je vanaf het moment dat ze beginnen direct weten te raken. Zo ook Toy Story, vanaf het eerste deel zijn wij alle vier al groot fan en kijken we alle delen nog zeer regelmatig. Uiteraard waren we om die reden ook zeer verheugd toen we hoorden dat we uitgenodigd waren bij de officiële filmpremière!

In ons hart

Naast dat de films favoriet zijn, is ook in Disneyland Paris Toy Story Playland en natuurlijk Buzz Lightyear in Discoveryland favoriet! Tijdens onze bezoekjes heeft Michael als klein jongetje, vele malen door het park gerend in zijn Buzz Lightyear pak Schietend met zijn Buzz pistool. Waarmee hij menig karakter en bezoeker hun hart wist te stelen. Maar ook Luna met Jesse in haar arm slapend in de buggy, was altijd zo schattig. Eigenlijk hebben de speelgoedfiguren, net als ze in de film doen onze kinderen hun fantasie alleen maar verrijkt en dat is en blijft bijzonder.

Dit bericht bekijken op Instagram

Een bericht gedeeld door ??????|????????.?? (@digimama.nl) op

Toy Story 4

Net als in de voorgaande films komen al je favoriete figuren ook in Toy Story 4 weer tot leven, We zien Buzz, Woody, Mevrouw en meneer aardappelhoofd, Jesse, Slinky, Rex en Bo Peep allemaal weer terug. Dat tot groot genoegen van de kids! We kregen zelfs nog een recap naar de tijd waarin Andy nog hun verhaal deelde en waarin we zagen dat Andy toen hij zelf naar de hogere school ging zijn vertrouwde kameraden verliet. In het laatste deel maakte we kennis met Bonnie, die al het speelgoed op de valreep redde van de ondergang. In het vierde deel is Bonnie ook groter geworden, en zelfs te groot voor sommige speelgoedstukken zoals de lamp van Bo Peep met haar schapen. Dit tot groot verdriet van Woody, Bo Peep gaat zonder haar oude vrienden alleen naar een nieuwe eigenaar. Bonnie is in dit deel klaar voor de grote school, en ondanks ze dit heel spannend vind maakt ze op haar eerste schooldag haar eigen nieuwe speelgoed. Dit keer in de vorm van een vork, genaamd Forky! Omdat ook Forky net als het andere speelgoed Bonnie haar naam mag dragen onder zijn voet komt ook Forky tot leven. Aangezien Forky het leven als speelgoed nogal vreemd vind blijft zijn drang naar de prullenbak enorm groot, en staat Woody opnieuw voor een uitdaging om iedereen bij elkaar te houden. Het bij elkaar lijkt makkelijker dan gezegd, Forky weet te ontsnappen en elkaar weer terug vinden wordt een enorme uitdaging met heel veel obstakels langs de weg. Toy Story 4 is een verhaal, waarin we zelfs Bo Peep weer terug zien, en opnieuw nieuwe vrienden maken.

Onze mening

Toy Story 4 is zoals we van Disney en Pixar gewend zijn gevuld met een prachtige verhaallijn, waarin loslaten, vasthouden, terugvinden en vriendschap hoog in het vaandel staan. De film is gevuld met nieuwe karakters, hilarische momenten en ook hier en daar scenes welke bij ik als moeder een aantal keer moest slikken. Een vierde deel schept vaak niet hoge verwachtingen, echter bij Toy Story 4 maken ze alle verwachtingen die je ook maar kon hebben zeker waar en is het ook zeker weer de moeite waard om voor dit deel de bios samen te bezoeken.

Kids mening

Michael en Luna zijn beiden helemaal dol op Forky! Deze speelt compleet in op hun fantasy en de vorken zijn inmiddels thuis ook niet meer aan te slepen. Ook Bunny was favoriet, en gaat naast Bo Peep savond’s met Luna mee naar bed. De kids hebben samen onwijs gelachen maar voor het eerst bij een film gehuild! En dat is dan ook wel heel bijzonder. Op het eind zat Luna opgekruld bij ons op schoot, Met Bo Peep onder haar armen en Michael hield Woody stevig vast terwijl het einde zich ontrafelde. ”Is dit het laatste deel mama?” ”Nee, toch?” Net als ons, kunnen ook zij niet genoeg krijgen van onze speelgoedvrienden. En laten we zeker hopen dat dit niet het laatst deel was!

Auteur
Laatste berichten van Auteur (alles zien)
5