Mario Golf: Super Rush review

Na Mario’s deelname aan de Olympische spelen en zijn tennisavontuur is het tijd voor Mario om zijn golfclubs af te stoffen en het grasveld op te gaan. Het was natuurlijk te verwachten dat Mario Golf ook op de Switch zou verschijnen. Dit keer geen remake of opgepoetste versie, maar een geheel nieuw golfavontuur. Wij mochten hem deze zomer uittesten en zijn enorm enthousiast.

Al twintig jaar een fenomeen

Wie bekend is met de Golf games weet dat de afgelopen 20 jaar maar weinig aan gameplay veranderd is. Mario Golf kenmerkt zich dan ook vooral door de eenvoudige besturing. Aan de rechterkant van het scherm vind je de powerbalk die oploopt en zakt. Hier is vooral timing belangrijk voor een mooie slag. Met een simpele druk op de knop kun je de bal precies mikken op de hole. Mario Golf Super Rush heeft ook al deze simpele element behouden en er een geweldige golfgame omheen geweven. De Switch heeft verder natuurlijk nog een belangrijke eigenschap en dat zijn de motion controls. Dus een klassiek spel kun je er ook voor kiezen om allemaal voor de televisie te gaan staan en zelf je slag bepalen. Het spel ziet er daarnaast ook nog eens echt geweldig uit. De vrolijke kleuren spatten werkelijk van je scherm en de blije muziek maakt je direct enthousiast om een potje golf te spelen.

Met je Mii op pad

Voor de afwisseling heeft Mario Golf Super Rush verschillende spelstanden waarin je het spel kunt spelen. Zo kun je een Avontuur starten waarin je een verhaallijn doorloopt. Je speelt hier met je eigen Mii karakter en ontmoet personages als Birdo, verschillende Koopa’s en Charging Chuck. Zij leren je tijdens de introductie verschillende vaardigheden onder de knie te krijgen. Niet alles hangt natuurlijk van de juiste timing en de juiste slagkracht af. Zo is een goede hoek kiezen belangrijk en kun je zelfs een effect aan de bal meegeven. Daarbij spelen natuurlijke elementen een rol zoals de wind die je golfbal zomaar een andere richting kan geven als je er geen rekening mee houdt.

Verbeter je Mii

Door verschillende opdrachten uit te voeren ga je in level omhoog. Voor elk level dat je omhooggaat kun je een punt verdienen. Deze punten kun je gebruiken om je eigen personage te verbeteren. Je kunt je personage naar eigen wens verbeteren. Zo kun je Slagkracht, Energie, Snelheid, Balcontrole en Spin verbeteren. Het avontuur voelt wel als een lange introductie en net als je wat uren in de game hebt gestoken is deze mode voorbij. Gelukkig zijn er nog veel meer onderdelen in het spel waarmee je je kunt blijven vermaken.

Superkrachten

Een leuke toevoeging aan Mario Golf Super Rush is Super Rush. Elk personage in het spel heeft een speciale Super Rushaanval. Met een aanval kunnen de tegenstanders op de baan worden aangevallen of ingehaald en daarmee kan het verschil tussen winnen of verliezen worden gemaakt. De fun met deze toevoeging is echt een beetje als Mario Kart. Zo kun je met Yoshi bijvoorbeeld op een groot ei lopen die je tegenspelers omver tikt als je ze voorbijgaat terwijl je naar je bal aan het rennen bent. Het maakt het golven en net iets strategischer en leuker.

Mario Golf Multiplayer fun!

Naast kiezen voor het avontuur heb je natuurlijk ook gewoon Golf en deze is ingedeeld in Standaardgolf, Speedgolf, vlaggen jacht en natuurlijk multiplayer (zowel lokaal als online). In een potje Speed Golf is het zaak om je tegenstanders te snel af proberen te zijn. Daarbij mag je je tegenstanders opzij slaan, tegen obstakels duwen of natuurlijk je speciaal Super Rush gebruiken. Vlaggenjacht is een complete chaos. Je gaat allemaal tegelijkertijd de baan en moet als eerste een hole weten te winnen. Wint iemand de hole verdwijnt deze. Het is een feest om dit samen met je kinderen of vrienden te spelen. Online of lokaal tegen anderen kun je zelf kiezen wat voor spelstand je wil spelen. Kies standaardgolf, Speedgolf of vlaggenjacht en vecht jezelf naar de overwinning. Online is minstens zo leuk als een lokaal potje. Ook hier schittert vooral Speeldgolf en vlaggenjacht.

Mario Golf is een titel die zich prima staande kan houden naast games als Mario Kart en Mario Party. Heb je genoten van deze games, dan kun je zonder wikken of wegen Mario Golf Super Rush aanschaffen. Het spel schittert vooral tijdens het Avontuur en online tijdens een potje vlaggenjacht. We gaan nog veel plezier hebben van Mario Golf: Super Rush thuis.

5

specs

Leeftijd 3 jaar