Marvel Avengers Review

Door Tamara

Aan Marvel Avengers heb ik een gemengd gevoel overgehouden. In eerste instantie werd ik verrast met een geweldige verhaallijn die enorm veelbelovend begon. Ik was enthousiast en keek uit naar de avonden waar ik verder kon spelen met mijn nieuwe super heldin. Naarmate ik Marvel Avengers langer speelde bekroop mij het gevoel dat het verhaal in een tutorial veranderde. Puur om me voor te bereiden op een online game, maar daar zat ik helemaal niet op zat te wachten. Deze review bevat mogelijk spoilers.

Het verhaal

Marvel Avengers begint enorm sterk. Je start het spel met het karakter Kamala Khan een doodgewoon meisje dat enorm fan is van de Marvel helden. Tijdens een fan-evenement waar ze de helden stuk voor stuk ontmoet gaat het fout. Door een ontploffing gaan er duizenden mensen dood en nog eens duizenden mensen krijgen speciale krachten. Deze mensen worden Inhumans genoemd (is hier link met de TV serie Inhumans van Marvel?). In dit verhaal zijn helden zijn bewust door iemand in de val gelokt en valt S.H.I.E.L.D. uit één. Een nieuwe organisatie met de naam AIM krijgt de macht in handen en doet er alles aan de originele helden in een kwaad daglicht te zetten. Mensen zijn bang voor de Inhumans. Wanneer Kamala, die tijdens de explosie ook een Inhumans is geworden, ontdekt dat de Tech gigant AIM achter de explosie zit gaat ze proberen om alle superhelden weer bij elkaar te krijgen.

Uiteindelijk slaat de verveling toe

Ik was verkocht voor het verhaal en had de eerste paar uren veel plezier met het spelen van Marvel’s Avengers. Wel is het even wennen aan de nieuwe karakters die in de huid van je favoriete superheld kruipen. Inmiddels zijn we toch wat gewend geraakt aan het gezicht van Robert Downey jr. In Marvel’s Avengers kijken en luisteren we naar Nolan North. Zeker geen slecht acteer-/voice over werk, maar wel even wennen.

Ondanks het goede acteerwerk bekroop me na enkele uren toch verveling toe. Ik kreeg het gevoel dat het zoeken naar helden in herhaling viel. Telkens weer de besturing van een nieuwe held onder de knie krijgen, telkens weer loot zoeken en tientallen tegenstanders verslaan. Het voelde keer op keer alsof ik aan het trainen was en stiekem is dat ook zij want achter het verhaal schuilt een soort ‘loot RPG’ dat iets van Destiny weg moet hebben. Het zorgde ervoor dat ik ook de campaign met tegenzin ging spelen. Gelukkig maakte mijn nieuwe favoriete superheld Kamala een hoop goed. Haar humor, enthousiasme en klungelige omgang met de toch wat arrogante helden zorgen geregeld voor een glimlach.

Kippenvel momenten zijn er zeker ook!

Eigenlijk twee spellen in een

Had de maker alle energie gestoken in een goed verhaal, dan had Marvel Avengers zeker een van de beste games voor 2020 kunnen worden. De ambities waren helaas om er een geldkraan van te maken. Door de mengeling van een ‘loot RPG’, online game, verhaal game ontstaan er oneindig grote menu’s met tientallen, voor mij nietszeggende cijfertjes over je karakter.  Het komt uiteindelijk neer op een beetje loot zoeken hier, toevoegen daar, loot daar vinden en toevoegen daar. Ga naar plek hier, dood honderden tegenstanders daar en loot opnieuw. Het blijft pijnlijk genoeg zo de hele game doorgaan. Oké de kleding voor Kamala is best leuk, maar daarvoor moet je heel veel werk verrichten of je mag flink je portemonnee trekken.

Marvel Avengers had een enorm toffe game kunnen worden en is dat in zekere zin ook. Het voelt alleen of een enorm toffe game is aangepast om er ook een geldkraan van te maken. Hieraan hoef je natuurlijk niet mee te werken en je kunt ook gewoon genieten van een campaign. Er komen nog verschillende updates aan voor de game en ik verwacht ook dat de makers de kritiek meenemen en met verbeteringen komen. Wat ons betreft is Marvel Avengers een titel die je een keer in de aanbieding voor 40 euro kunt meepakken.

Tamara
Laatste berichten van Tamara (alles zien)