DC Super Hero Girls: Teen Power review

Door Tamara

Voor meiden zijn er eigenlijk bar weinig superhelden te vinden. Bij de donkere wereld van de DC  superheldenserie denk je niet snel aan vrolijke kleurtjes en typerende meidendingen. Toch verscheen twee jaar geleden op Netflix de tekenfilmseries DC Super Hero Girls waarin onder anderen Wonder Woman, Batgirl, Bumblebee en Supergirl een rol spelen. De tekenfilmserie is goed ontvangen en heeft inmiddels twee seizoenen. Daar is nu dus ook een game bij gekomen! Wij mochten samen met Luna het spel DC Super Hero Girls: Teen Power voor de Nintendo Switch uitproberen.

DC Super Hero Girls Supergirl

De superheldenspellen worden de laatste jaren goed ontvangen. Zo waren we al enorm enthousiast over Spider-man en hebben we altijd veel plezier met de Lego games waarin de superhelden een hoofdrol spelen. DC Super Hero Girls: Teen Power is eerlijk gezegd ook helemaal geen slechte game geworden. Hoewel we in het begin van het spel een beetje moesten wennen aan de wat onwennige besturing kregen we al snel het spel onder de knie. En hoewel we aan de besturing moesten wennen voelt de game zelf uitzonderlijk goed afgewerkt aan, compleet met goed voice-overwerk voor alle hoofdpersonages.

Bekende heldinnen

De primaire hoofdrolspelers uit de superheldenserie komen ook voor in het spel. We kwamen Wonder Woman, Batgirl, SuperGirl, Zatanna, Green Lantern en Bumblebee tegen, maar je speelt voornamelijk alleen als de eerste drie genoemde karakters. De gameplay is een vrij rechttoe rechtaan waarin je heen en weer gaat tussen de taken van de meisjes als superhelden en hun sociale leven samen. Wel doet de game dit verrassend goed en is de balans tussen deze twee goed uitgewerkt, hierdoor gaat het spel niet snel vervelen.

De helden DC Super Hero Girls

De voortgang door het verhaal wordt opgedeeld in mooie, hapklare brokken waarin je als een specifiek personage speelt voordat je naar het volgende gaat. Dit is voor de wat jongere doelgroep ook wat fijner, zo ben je geen uren bezig met een lange missie. Naast missies kun je ook door de straten van Metropolis slenteren, nieuwe kleren kopen, praten met burgers en foto’s posten op Superstapost (een soort app voor sociale media).

DC Super Hero Girls

De stad zelf ziet er ook goed uit. De totale omvang is niet enorm, maar voor kinderen meer dan genoeg. In de stad kun je kleine klusjes doen zoals het helpen van oude dames bij het oversteken of het vinden van hun portemonnee. Met dit soort klusjes kun je geld verdienen dat je dan weer kunt uitgeven aan kleiding. Kledingstukken variëren van hoeden, tops tot schoenen en meer.

In DC Super Hero Girls gebruik je Superstapost (een soort app voor sociale media)

Beetje stroeve besturing

Zoals ik al zei voelt de besturing in het begin wat onwennig. De gevechten voelen in het begin een beetje stroef aan, maar de ontwikkelaars van het spel hebben er behoorlijk wat tijd aan besteed om je hiermee te helpen. Zo hoef je in het begin niet zoals bij Spider-man honderden vijanden tegelijkertijd te verslaan, maar blijft het vaak bij een of twee vijanden tegelijkertijd. Naarmate je verder in het verhaal komt, neemt de actie langzaam toe, maar het wordt bij lange na niet zo’n slagveld als bij de games gericht op volwassenen.

de besturing in het begin wat onwennig

Tijdens een gevecht worden de combo’s toegewezen aan ‘Y’ en na een bepaald aantal treffers voer je automatisch een ‘smash’-beweging uit. Met deze Smash schakel je de vijand in één keer uit.  Met een goed getimede ontwijking vertraagt ​​de aanvalsactie van de vijand waardoor je een onmiddellijke tegenaanval kunt uitvoeren.

Conclusie DC Super Hero Girls

We zijn erg positief over DC Super Hero Girls: Teen Power. Helaas was het Luna nog een beetje te ingewikkeld, maar ik denk dat kinderen vanaf een jaar of tien zich er prima mee zullen vermaken. Grafisch ziet het spel er prima uit en draait het redelijk goed op de Nintendo Switch. De stemmen zijn heel erg goed gedaan. De besturing, vooral tijdens gevechten, is wat wennen. De prijs van € 59,99 vinden we in verhouding wel wat aan de hoge kant, maar kom je het spel een keer voor de helft tegen dan is DC Super Hero Girls zeker geen slecht cadeau.

Tamara
Laatste berichten van Tamara (alles zien)
4