Paperman: Adventure Delivered – Review

Weet Paperman ook echt een avontuur te leveren?

Bij Digimama.nl koesteren we niet alleen de grote game-uitgevers, maar omarmen we ook met veel plezier de kleinere ontwikkelaars. Deze indie games hebben vaak een onverwachte charme, zoals onze eerdere ontdekking, Moving Out. Met deze instelling in ons achterhoofd hebben we contact gezocht met Mindscape en ontvingen we het spel Paperman: Adventure Delivered. Het zat verpakt in een creatieve, aantrekkelijke verpakking in de vorm van het hoofdpersonage. Het kwam met heel veel leuke extra’s, zoals een pet. In deze review delen we onze bevindingen en beoordelen we of het spel net zo indrukwekkend is als de presentatie.

Verken Kleurrijke Werelden met Unieke Bezorgers

Paperman: Adventure Delivered is een levendig 3D-platformspel waarin je diverse werelden verkent om verloren poststukken terug te vinden en een hebzuchtige draak te verslaan. Je kunt kiezen tussen vier unieke postbezorgers, elk met hun eigen bijzondere vaardigheden. Paperman, onze held, gebruikt brieven als projectielen en kan korte afstanden teleporteren. Express is de snelste bezorger en handelt dringende leveringen af. Scrolly glijdt vloeiend door de lucht met zijn betrouwbare veer en bereikt de hoogste platforms. Ten slotte is er Carl, de sterkste bezorger van het stel, die zware pakketten met zorg aflevert en voorwerpen kan verplaatsen of vernietigen.

Strategisch Wisselen van Bezorgers

Het spel draait om het verkennen van de wereld en het slim inzetten van de unieke vaardigheden van de bezorgers. Op verschillende postbussen in elk level kun je van personage wisselen, wat essentieel is om verschillende obstakels te overwinnen en vooruitgang te boeken.

Gemiste Kansen en Technische Problemen

Hoewel Paperman: Adventure Delivered veel potentie heeft, zijn er helaas tekortkomingen die de algehele ervaring beïnvloeden. Het spel kampt met hinderlijke technische problemen, zoals traagheid bij het wisselen van personages en willekeurige crashes. Bovendien is de besturing op bepaalde punten onhandig en niet intuïtief. Deze tekortkomingen maken het overwinnen van obstakels moeilijker en ontmoedigen een volledige playthrough. Het is jammer dat deze problemen de glans van het avontuur wegnemen.

Multiplayer Functie en Vooruitzichten

Paperman: Adventure Delivered biedt echter nog steeds een multiplayerfunctie waarbij je op de PS4 tot 4 spelers in lokale co-op split-screen kunt spelen, en op de Nintendo Switch met 2 spelers. Dit voegt een extra dimensie van plezier toe aan het spel.

Ondanks de prachtige presentatie en het enthousiasme van de PR, kan ik Paperman: Adventure Delivered op dit moment helaas niet aanbevelen. Het spel laat op verschillende punten steken vallen, wat de speelervaring aanzienlijk aantast. Hopelijk kan de ontwikkelaar deze kwesties aanpakken en verbeteringen aanbrengen via updates. Op dit moment brengt Paperman eerder frustratie dan avontuur. Laten we hopen dat Mindscape onze feedback positief oppakt en dat we in de toekomst kunnen genieten van hun volgende release, zoals het betoverende doolhof van Ravensburger waar ik persoonlijk naar uitkijk.

4/10

Specificaties

Adviesprijs € 49,99,-