Home Games & Gadgets Princess Peach: Showtime! Review

Princess Peach: Showtime! Review

Een Koninklijk Avontuur voor Jonge Meiden

door Robbert

Sinds haar debuut in 1985 als speelbaar personage in Super Mario Bros. 2 heeft Princess Peach de harten van gamers veroverd. In 2006 kreeg Peach haar eerste solo-game op de Nintendo DS met Super Princess Peach. Nu, meer dan 18 jaar later, schittert ze opnieuw in de schijnwerpers met haar eigen avontuur: Princess Peach: Showtime! In dit vrolijke spel beleven spelers een betoverend avontuur dat zowel jong als oud zal bekoren. Samen met Luna, doordrenkt met haar schaterlach en vreugdekreetjes, delen we onze ervaringen en beoordelen we of Princess Peach: Showtime! geschikt is voor jouw kleine prinses.

Gezellig Samen op de Bank – Een Ontspannen Avontuur voor Ouder en Kind

Neem samen plaats op de bank, leun achterover en laat je meeslepen door het ontspannende avontuur van Princess Peach. Dit spel is niet alleen leuk om in je eentje te spelen, maar ook perfect om samen met je kind van te genieten, vooral als ze nog wat jonger zijn.

Princess Peach wordt uitgenodigd voor een voorstelling in het Sprankeltheater en besluit de uitnodiging aan te nemen. Daar ontmoet ze de Theets, liefhebbers van theater die zelf ook graag op het podium willen schitteren. Maar hun dromen worden verstoord wanneer de slechterik Grape opduikt, vastbesloten om zelf alle aandacht op te eisen en de hoofdrol te spelen in alle voorstellingen.

Wanneer Peach een mysterieus wezen genaamd Stella ontmoet, dat haar vertelt dat duistere krachten de theaterstukken hebben overgenomen, biedt Stella haar sprankelkracht aan om de orde te herstellen. Met Stella’s hulp kan Peach alles weer rechtzetten en ervoor zorgen dat de toneelstukken weer kunnen worden opgevoerd.

Compleet Nieuwe Beleving

Nintendo heeft een gedurfde stap gezet door af te wijken van de gebruikelijke vijanden en verhaallijnen. Princess Peach: Showtime! speelt zich volledig af in het theater, waar je van de ene voorstelling naar de andere gaat en waar je in totaal tien verschillende transformaties kunt ontdekken. Luna’s favoriet is natuurlijk de Chefkok, terwijl ikzelf onder de indruk ben van Peach’s gracieuze schaatsbewegingen, die even elegant zijn als die van een professionele kunstschaatser.

Het is duidelijk dat Nintendo veel tijd en moeite heeft gestoken in dit spel, wat blijkt uit de diversiteit van de theatervoorstellingen die je moet herstellen. Met in totaal acht verdiepingen en verschillende voorstellingen biedt het spel een speelduur van ongeveer acht uur, met nog wat extra tijd als je alle verzamelobjecten wilt vinden. In elk theater kun je munten, strikjes en sprankelkristallen verzamelen. Met de strikjes ontgrendel je cosmetische items zoals nieuwe jurken, terwijl je met de munten nieuwe cosmetische items kunt kopen in de winkel. Daar kun je nieuwe jurkmodellen voor Peach kopen en Stella een ander kleurtje geven. De sprankelkristallen openen deuren naar eindbazen; als je genoeg theaters hebt hersteld op de huidige verdieping, wordt er in het midden een deur geopend die je met sprankelkristallen kunt ontgrendelen. Achter deze deur wacht een unieke en perfect uitgewerkte eindbaas op je.

Gameplay & Grafische Pracht

Net zo elegant als Princess Peach zich over het scherm beweegt, zo soepel speelt het spel zelf ook. De besturing is eenvoudig en snel onder de knie te krijgen: springen doe je met de A-knop en je sprankelkracht activeer je met de B-knop. Grafisch gezien levert de Nintendo Switch een indrukwekkende prestatie.

Persoonlijk heb ik geen klachten over de graphics van Princess Peach: Showtime!; integendeel, ik ben samen met de kinderen juist onder de indruk van de grafische prestaties die de Nintendo Switch levert. Het spel ziet er vrolijk uit met zijn heldere en levendige kleuren, en de graphics zijn bijzonder strak. Er zijn geen zichtbare pixels, maar in plaats daarvan mooie, scherpe beelden die het avontuur van Princess Peach echt tot leven brengen. Tijdens het spelen heb ik geen enkel probleem ondervonden met de besturing van Peach en heb ik ook helemaal geen haperingen opgemerkt, ook niet als er veel op het scherm gebeurde. Dit alles heeft bijgedragen aan een soepele en plezierige spelervaring.

Hoewel sommige levels van Princess Peach: Showtime! vrij lang kunnen zijn, bieden ze een goed uitgebalanceerde uitdaging en is elk level uniek. Bijvoorbeeld, in een theater waar de chef de hoofdrol speelt, wordt van de speler verwacht zelf koekjes te maken. Dit houdt in dat je het deeg moet mixen en de koekjes snel op karretjes moet plaatsen. Het is ook jouw taak om taarten te versieren volgens een specifiek voorbeeld dat op een foto wordt getoond. In een ander level, waarbij Peach transformeert in een ijsschaatser, draait het allemaal om elegant schaatsen en op het juiste moment pirouettes uitvoeren. En in een level waar Peach de rol van zwaardvechter aanneemt, ga je terug naar de klassieke gevechten met vijanden. Deze diversiteit zorgt voor een rijke en boeiende spelervaring.

Een klein aandachtspunt is dat de tussenfilmpjes niet overgeslagen kunnen worden. Dit is geen probleem bij de eerste speelbeurt, maar kan enigszins irritant worden wanneer je een level herhaalt om bijvoorbeeld alle sprankelkristallen te verzamelen. Dit is echter een klein minpunt in een verder vlekkeloze game-ervaring.

Conclusie Princess Peach: Showtime!

Luna heeft enorm genoten van Princess Peach: Showtime! Ik hoorde regelmatig vreugdekreetjes vanuit de woonkamer of haar slaapkamer komen. Het moet voor een jong meisje echt geweldig zijn om een spel te hebben dat speciaal voor haar is gemaakt. Hoewel we in een tijd leven waarin we niet echt meer spreken van “jongens- of meisjesspellen”, vind ik het toch fijn om Princess Peach: Showtime! in de categorie meisjesspellen te plaatsen. Het is fantastisch voor haar om een game te hebben die ze niet hoeft te delen met haar broer, waar ze helemaal in kan opgaan. En zoals ik zelf heb ervaren, hoef je natuurlijk niet per se een meisje te zijn om van dit spel te genieten.

Princess Peach: Showtime! biedt ook ouders veel vermaak, met zijn perfect uitgewerkte details en boeiende gameplay. Toch denk ik dat dit spel het meest geschikt is voor jonge dames, of voor ouders die voor hun misschien nog iets te jonge dochter willen spelen. Voor gezinnen met een jonge dame is Princess Peach: Showtime! een absolute must-have. Het spel kan zich met trots meten aan eerdere spin-offs van de Mario-serie, zoals Kirby en de Yoshi-games.

Demo Beschikbaar – Ontdek de Magie Zelf

Als je overweegt Princess Peach: Showtime! aan te schaffen, maar eerst zelf wilt ervaren wat het spel te bieden heeft, dan is de demo in de eShop een uitkomst. Je krijgt toegang tot een aantal theaterlevels die je een goed beeld geven van het spel. Je ontmoet de verschillende karakters en krijgt een glimp van de avonturen die je te wachten staan. Het is een goede manier om te bepalen of dit avontuur past bij de interesses van jouw kleine prinses.